Digital affärsutveckling
Brit Stakston är entreprenör, mediestrateg, kommunikationsproffs och digital specialist. Hon är medie- och kommunikationsvetare med lång erfarenhet av hur kommunikation kan bidra till att individer, företag och organisationer kan öka sin egen eller sitt företags synlighet.
Brit Stakston är en flitigt anlitad talare, inspiratör, workshopledare och moderator med goda referenser. Efter sju års föreläsande om digitalisering med minst 100 framträdanden per år är erfarenheten djup om vilka frågor som finns runt utmaningar och möjligheter som det förändrade medielandskapet medför. Britt föreläser även om affärsutveckling, engagemang, opinionsbildning, hur kundtjänster kan förbättras eller om vad som händer när robotarna tar våra jobb.
Hon hjälper företag och organisationer att hantera sina utvecklingsmöjligheter kopplade till digitalisering och kommunikation. ”Digitala PR-projekt” blir ännu ofta tomtebloss istället för en integrerad del i verksamheten.
Brit brinner för digitalt engagemang och har skrivit två böcker på temat; ”Gilla – dela engagemang, kunskap och passion i sociala medier” och den aktuella ”Tre tweets är ingen folkstorm. Om digitalisering och demokrati”. Hon har även skrivit Politik 2.0 och arbetat med nätet sedan 1994. Hon är en av Sveriges mest inflytelserika digitala opinionsbildare.
Föreläsningar:
- Människan och maskin – om vår lust att närma oss tekniken.
- Kommer robotarna ta alla våra jobb? Om urbanisering, globalisering och digitalisering.
- Digitalt engagemang – från folkrörelser till twitterstormar.
- Digital stress – konsten att hålla sig uppdaterad utan att bli stressad.