Från idé till succé
Andreas Carlsson har skrivit flera världshits och samarbetat och med några av världens största artister. Han har även parallellt skrivit tre böcker, där bästsäljaren ”Live to win” sålde i ca 100 000 exemplar. Han har även tagit fram två klädkollektioner, drivit förlag och driver nu också en internatskola med inriktning på musik och produktion.
Föreläsningen bygger på Andreas Carlssons egna erfarenheter om hur du skapar ditt varumärke, paketerar och pitchar din idé och dig själv på ett framgångsrikt sätt. Han älskar att inspirera och på många sätt går hans erfarenheter från musiken värld går att applicera även i arbetslivet. Till exempel ska en poplåt förenkla ett budskap på tre minuter. Det kan du dra nytta av oavsett om du jobbar med reklam eller ska presentera en företagsidé. Han pratar även om det personliga varumärket och vikten av hur man förhåller sig till det.
En motivationsföreläsning där byggklossarna är handlingskraftighet, ambition, varumärkesbyggnad, entreprenörskap, marknadsföring, nätverkande, paketering och pitch motivationsföreläsning som handlar om ambition och tron på att lyckas. I föreläsningen delar han även med mig av sina egna livshistorier och tankar runt livet som skulle kunna beskrivas som ”extra allt”.