Digitalt entreprenörskap
Fil. Dr. Annakarin Nyberg är disputerad internetforskare, föreläsare och författare till den aktuella boken Digitalt entreprenörskap. I boken granskas bloggares väg från hobby till jobb, hur de har gått tillväga för att professionalisera en fritidssyssla och använda den som en motor i växande företag. Annakarin arbetar även med utveckling av tjänsteinnovationer och affärsmodeller.
Hur kan man bygga starka varumärken, etablera hållbara kundrelationer och bedriva kostnadseffektiv marknadsföring genom sociala medier? Vilka strategier för digitalt entreprenörskap kan vägleda ett sådant arbete?
Exempel på Annakarins föreläsningar
Digitalt entreprenörskap – Instagram, Facebook, bloggar, Twitter och gud vet vad… Hur gör man egentligen om man vill bygga sitt varumärke, etablera hållbara kundrelationer och marknadsföra sig med sin egen tid som insats?
Entreprenörskap och glesbygd – IT-samhället skapar nya förutsättningar för entreprenörer och företagare. Vilka hinder kan vi vänta oss och vilka möjligheter ser vi? Kan glesbygden till och med utgöra en konkurrensfördel?
Kvinnors företagande på nätet – Vad vet vi om kvinnors företagande på nätet idag? Hur gjorde pionjärerna och vad kan vi lära oss av dem?
Morgondagens medarbetare – En ny generation medarbetare gör entré på arbetsmarknaden. De skapar nya, oväntade karriärvägar och är ständigt uppkopplade. Vilka är de och hur kan vi förstå dem?