Framtidens konsumenter och konsten att skapa meningsfulla upplevelser
Arvid Axland är grundare till Pool kommunikationsbyrå och författare till boken Jakten på känslan. Hans expertis är att öka värdet på företag och varumärken genom att skapa meningsfulla upplevelser för både kunder och medarbetare. Det bästa sättet att bli attraktiv helt enkelt.
Arvid Axland är ingenjören som med tiden har förstått att det trots allt är känslan som avgör, i nästan alla situationer. Han är en mycket uppskattad trendspanare, visionär och workshopledare. Arvids mission när det gäller föreläsningar är att göra företag och dess medarbetare medvetna om vilket värde de har möjlighet skapa för sin omvärld genom upplevelser. I allt de gör och säger. Om fler företag blir mer upplevelseorienterade så blir vår värld avsevärt bättre, och företagen mer lönsamma.
Arvid varvar viktiga trender med inspirerande exempel, reflektionsövningar och konkreta metoder. Filosofin och metoderna finns beskrivna i boken Jakten på känslan – konsten att skapa meningsfulla upplevelser. Arvid grundar sina framgångsrecept på erfarenheter att jobba med kunder i alla möjliga branscher under sina 20 år med Pool. Tex Electrolux, Gröna Lund, SAS, Hertz, Värmdö kommun, Brothers, 4Sound och KLM.
Då passar Arvids föreläsningar och workshops som allra bäst:
- När man vill ha en trendspaning om vad framtidens konsumenter (och medarbetare) vill ha.
- När man vill satsa på att bygga varumärket inifrån och få ett gemensamt fokus (=kunderna).
- När man är orolig över priskonkurrens från nya aktörer på marknaden och behöver hitta något annat att konkurrera med än pris och produkt.
- När man behöver få energi in i ett förändringsarbete där kundupplevelsen ligger i fokus.
- När man vill få inspiration och kreativa idéer för kommunikationen internt och med omvärlden.
Förutom föreläsningar kör Arvid även workshops där deltagarna tillsammans skapar idéer för starkare upplevelser.
Introduktion till föreläsningen Jakten på känslan: