Framtidens konsumenter och konsten att skapa meningsfulla upplevelser
Arvid Axland är grundare till Pool kommunikationsbyrå och författare till boken Jakten på känslan. Hans expertis är att öka värdet på företag och varumärken genom att skapa meningsfulla upplevelser för både kunder och medarbetare. Det bästa sättet att bli attraktiv helt enkelt.
Arvid Axland är ingenjören som med tiden har förstått att det trots allt är känslan som avgör – i nästan alla situationer. Han är en mycket uppskattad trendspanare, visionär och workshopledare.
Arvids mission när det gäller föreläsningar är att göra företag och dess medarbetare medvetna om vilket värde de har möjlighet skapa för sin omvärld genom upplevelser. I allt de gör och säger. Om fler företag blir mer upplevelseorienterade så blir vår värld avsevärt bättre, och företagen mer lönsamma.
Föreläsningar med Arvid
Arvid Axland varvar viktiga trender med inspirerande exempel, reflektionsövningar och konkreta metoder. Filosofin och metoderna finns beskrivna i boken Jakten på känslan – konsten att skapa meningsfulla upplevelser.
Arvid grundar sina framgångsrecept på erfarenheter att jobba med kunder i alla möjliga branscher under sina 20 år med Pool, till exempel Electrolux, Gröna Lund, SAS, Hertz, Värmdö kommun, Brothers, 4Sound och KLM.
Arvids föreläsningar passar som allra bäst när ni
- vill ha en trendspaning om vad framtidens konsumenter (och medarbetare) vill ha.
- vill satsa på att bygga varumärket inifrån och få ett gemensamt fokus (=kunderna).
- är oroliga över priskonkurrens från nya aktörer på marknaden och behöver hitta något annat att konkurrera med än pris och produkt.
- behöver få energi in i ett förändringsarbete där kundupplevelsen ligger i fokus.
- vill få inspiration och kreativa idéer för kommunikationen internt och med omvärlden.
Efter föreläsningen kommer du att vara fylld av insikter och konkreta idéer för hur du kan skapa starkare upplevelser för din omvärld – oavsett om den är digital eller fysisk. Du kommer också att förstå att det är lättare än du tror!
Förutom föreläsningar kör Arvid även workshops där deltagarna med hans handledning får skapa sina egna lösningar på sin kommunikation och kundupplevelse.
Arvid skräddarsyr alltid sina uppdrag efter kundens mål och vision.
Introduktion till föreläsningen Jakten på känslan:
Utdrag ur referenslista
“Arvid fick högsta betyg av alla våra medarbetare när han föreläste för oss under en inspirationsdag. Med unik kommunikationskraft, starka budskap och en ständigt närvarande värme och genuinitet lyckades han engagera och beröra var och en i rummet.”/ Jennifer McShane, generalsekreterare Min Stora Dag
”Arvid har jobbat ihop med oss under många år. Han har talat på våra seminarier, webinar och större event och har levererat en massa inspiration, trendspaningar och goda & konkreta råd hur vi kan leverera meningsfulla upplevelser för kunden. Dessutom är Arvid alltid en av de som får högsta betyg i utvärderingarna, både av publiken och av oss.”/ Ulrika Strallhofer, Sveriges Annonsörer
“Arvid is great international presenter. He knows how to bring people really into attention while touching their hearts of stunning examples of real customer experiences.”/ Linda Hilberdink, Genesys
”Arvids föreläsning utifrån ”Jakten på känslan” skapade mycket stort engagemang bland deltagarna och lämnade ingen oberörd. Tårar, skratt och igenkänning präglade upplevelsen på plats, och efteråt ville många läsa boken och direkt börja jobba med de konkreta idéer som Arvid delade med sig av.”/ Linda Myhrman, MTR Nordic
Pressbild 1 – Arvid Axland (foto: John Gripenholm)
Pressbild 2 – Arvid Axland (foto: John Gripenholm)
Länkar:
Säljpodden – Arvid Axland – Jakten på känslan
Sunshinepodden – Mer engagemang med Arvid Axland!
Wowpodden – Arvid Axland, företagsledare, författare och föreläsare