Elin Nilsson – Expert på konsumentbeteende, retail och hållbarhet
Elin Nilsson är docent i företagsekonomi med inriktning på konsumentbeteende, butiksval, framtidens fysiska butiker, digital interaktion, hållbarhet och retail. Hon är en prisbelönt forskare, excellent lärare och efterfrågad föreläsare som kombinerar akademisk skärpa med praktisk insikt.
Elin har en unik förmåga att förklara komplexa beteendemönster och trender på ett engagerande och lättillgängligt sätt – alltid med massor av energi. Elins brinnande intresse för ämnena har en tendens att alltid smitta av sig på publiken.
Elin är en föreläsare som:
- Inspirerar till reflektion och förändring.
- Bidrar med aktuell forskning och konkreta exempel.
- Anpassar innehållet efter målgruppens behov.
- Har erfarenhet av både fysiska och digitala event.
- Alltid är påläst, inspirerande och underhållande.
Populära föreläsningar med Elin Nilsson
- Framtidens fysiska butik – Vad har butiken för roll i en digital värld?
- Kundupplevelse och kundvärde i fokus – Vad är bra service? Konsten att säga hej på rätt sätt.
- Konsumentbeteende och sociala medier – Hur förändras våra köpvanor och vad betyder det för handeln?
- Friendflation – När vänskap blir dyr: konsumtionens sociala dimension.
- Retail & hållbarhet – Hur kan företag möta konsumentens krav på ansvarstagande?
Elin skräddarsyr gärna sina föreläsningar efter era önskemål. Hon föreläser både på svenska
och engelska.
Format
- Föreläsningar
- Workshops
- Paneldeltagande
- Moderatoruppdrag
Tidigare kunder
Interflora
Granngården
Westfield Retail-event
Dagligvarugalan
Svenska Stadskärnor
Retail Tech Conference
Avion Shopping
Umeå Kommun
Supply Chain Outlook
Brilliant Shopping – Västerås Handelsgala
Sveriges inköp och logistiks kvinnliga nätverk
Handelsrådet
Retail House
Stora Birk
Unionen
FORMEX
Digital Talks
Lexicon Mälardalen
Handelskammaren Mälardalen
Länkar:
Podcast Klimatekot – Framtidens konsumtion: från Temu till planetära gränser. Spotify eller Poddtoppen
P4 Extra – Friendflation. Sveriges Radio.