Kraften i perspektiv och att leda innovationsprocesser
Fredrik Heghammar är en gitarrtokig och notoriskt nyfiken innovationsexpert med lång erfarenhet från den digitala världen. Han har haft en rad spännande uppdrag och arbetat på exempelvis Google Creative Lab i New York. Han har hållit många uppskattade föreläsningar på spännande konferenser runt om i världen.
Efter att ha avslutat sin utbildning vid Aviation School of Technology arbetade Fredrik som jetmotor mekaniker. I mitten av 90-talet växlade han dock om för att komma in i den digital världen. Han började arbeta för spännande företag som Framtidsfabriken, Abel & Baker, Perfect Fools och Jung Relations. Fredrik har under sitt yrkesliv jobbat parallellt med utbildning och började sedermera arbeta för kommunikationsskolan Berghs School of Communication som programdirektör för programmet Advertising – Art Direction / Copywriting.
2013 flyttade Fredrik till New York för att arbeta för Google Creative Lab och Anomaly NYC. Tillbaka i Stockholm och Sverige startade Fredrik innovationsbyrån Another Tomorrow. Efter detta bildade han också House of Sparks som har fokus på att hjälpa organisationer att skapa bättre innovationsprocesser.
Fredrik har lång erfarenhet av att tala offentligt och har engagerats på evenemang runt om i världen. Han har föreläst exempelvis på DigiGov, Cannes Lions, Globo Brazil, AdWeek NYC, Bett UK, Digital Marketing Conference Moscow, Annonsforum Köpenhamn, Stockholm Media Week, Nätverket Piraya, Inhouse, Kungliga Musikhögskolan, Berghs School of Communication, Hyper Island och Svensk-amerikanska handelskammaren. Han har också varit talare vid flera reklambyråer: ANRBBDO, Wieden Kennedy, McCann, Brindfors, Granath Euro RSCG, Ruth, Mindshare, Your Majesty and Anomaly, bara för att nämna några.
Uppskattade teman som Fredrik föreläser om är exempelvis:
- ”Kraften i perspektiv”
- ”Prototyping”
- ”Hur man leder innovationsprocesser”
- ”Science of fiction”
- ”Från Lego till Google”