Att modernisera ditt varumärke – framgång och lärdom
Ingela Nordenhav är Chalmersingenjören från Bergslagen som blev global marknadschef på Volvo Trucks. Där fick hon uppdraget att göra det klassiska varumärket mer attraktivt och modernt utan att förändra vad det står för. Du är kanske en av de över 100 miljoner som sett resultatet? Det blev en lyckad och uppmärksammad, men också utmanande och lärorik resa, både för Volvo och för Ingela personligen. Nu har du chansen att ta del av historien bakom! Du får höra vad som gjordes och varför och ta del av erfarenheter som får dig att reflektera, samt råd som inspirerar till handling.
Ingela Nordenhav har en bred erfarenhet från flertalet bolag i olika branscher. Hon verkade inom Volvo i 25 år och har en mycket mångsidig och tvärfunktionell kompetens genom chefsroller inom både produktutveckling, eftermarknad, kvalitet samt marknad- och kommunikation. Hon har även bott och jobbat i Nederländerna, USA och Spanien.
Efter några år som global och högst ansvarig marknadschef på Volvo Trucks valde Ingela att lämna för att driva sitt eget bolag, Nordenhav Consulting. Hon bidrar idag med sina erfarenheter till företags framgång på alla nivåer genom att föreläsa, driva workshops, arbeta som interim, som styrelseledamot och styrelseordförande. Hennes uppdrag är i allt från fåmans bolag till stora koncerner, privatägda och publika, start-ups och etablerade bolag. Hon jobbar både i Sverige och utomlands.
Ingela Nordenhav inspirerar till handling när hon berättar om hur man vågar och orkar driva den förändring man vill ha. Hon berättar öppenhjärtligt om sin resa med varumärket på Volvo, storyn bakom kulisserna, vad som krävdes och hur hon hanterade både med- och motgång. Hon väver in sin livsresa från bruksorten Fagersta i Bergslagen, via Chalmers, elitidrottande, med start som truckförare på Volvo till en plats i ledningsgruppen och idag både eget företag och bland annat uppdrag som styrelseordförande.
Ingela har inte bara arbetat med varumärke inom yrket. Tillsammans med sina barn har hon under lång tid byggt upp varumärket ”Familjen”. De återkommer regelbundet till sina gemensamt överenskomna kärnvärden, värderingar och kultur. Detta skapar en atmosfär av trygghet och förståelse, vilket resulterar i en harmonisk familj utan konflikter.
Föreläsningar med Ingela Nordenhav
Ingela Nordenhav delar generöst med sig av sina erfarenheter från alla delar av livet och ger dig verktyg som förenklar och förbättrar din dag, varje dag. Du får med dig många tankar och inspireras till verkliga handlingar som kommer att utveckla ditt varumärke och dig själv, både på jobbet och hemma.
Exempel på föreläsningsteman:
- Att modernisera ett Varumärke
- Vägen till 100 M views
- Hur blir vi de vi vill? – utveckla ditt varumärke och dig själv
- Say Yes! To change – or stay the same
- Be bold be brave be unafraid – Var djärv, var modig, var orädd
Kontakta oss på Speakers&friends för att boka en spännande och lärorik föreläsning med Ingela Nordenhav!
Sagt om Ingela:
”Ingela is one of the highest rated speakers we’ve ever had speaking at the B2B Marketing Leaders Forum (APAC’s largest conference for B2B marketers) both in Sydney and Singapore. She’s a fantastic story teller with one of the world’s most successful brand stories to share. I’d highly recommend anyone looking for an inspirational, powerful marketing story to invite her to keynote open or close their conference.” / Emma Roborgh, Founder B2B Marketing Leaders Forum