Ålderism, trender, omvärld, framtid.
John Mellkvist, utsedd till Årets Förändringsledare 2025, har en lång och bred bakgrund inom kommunikationsbranschen och som entreprenör. Han skriver regelbundet om trender i bland annat Resumé och Magasinet Rum Design.
Johns gör ofta i sina mycket uppskattade presentationer ett brett svep över världen och pekar träffsäkert ut nya riktningar och spännande trender inom en lång rad områden. Medan nyhetsmedierna varje dag rapporterar om negativa skeenden och energitjuvar, tar John fasta på det upplyftande och uppbyggliga som inspirerar och ger positiv energi framåt. Något alla som vill ta sig an stora förändringar mår bra av. Nya attityder, innovation, entreprenörskap, hållbarhet, livsstil, ledarskap, arkitektur, design och kommunikation är områden som John förklarar och knyter ihop på ett både pedagogiskt och medryckande sätt.
Utdrag ur referenslista
”Snyggt, spännande och ändå så självklart. John ger nya perspektiv och reder ut begreppen i det som händer runt omkring oss.”
Karin Malmström. Stockholms Handelskammare
”Intressant, träffsäkert och mycket inspirerande.”
Nico Hasselström, CEO, Eventum
”Inspirerande trendpresentation som gav nya perspektiv!”
Maja Påhlman, Product Design & Development Manager, NOBIA
”Skicklig och träffsäker trendspaning som levererades med scennärvaro och humor! Tack för en inspirerande föreläsning”.
Dahl Agenturer
”100% närvaro. Tusen tack !!”
Anna Sylvan, CEO, Skogsberg&Smart
”John har en kunskap att anpassa innehållet på sina trendspaningar efter målgrupp/publik och fångar lyssnarna på ett inspirerande sätt.”
Pauline Ljungberg, Marketing Manager, Scandic Anglais
JOHN MELLKVIST ÅRETS FÖRÄNDRINGSLEDARE – för sitt arbete mot ålderismen – länk
”John är en extremt viktig och värdig vinnare. Det han gör för att förändra hur rekryterande ledare, företag och organisationer samt hela samhället ser på erfarenhet som en tillgång och hans arbete för att motverka ålderismen är djupt imponerande. John har förändrat morgondagen för miljoner medmänniskor och framför allt har han börjat se till att näringslivet inte räknar med åldern – utan räknar på vinsten på att se ALL KOMPETENS”.