Digitalisering och digitala strategier
Kristin Heinonen har en bakgrund som nyhetsjournalist och producent på Sveriges Radio och har även arbetat för FN i Peking med internationella medierelationer. Hon är medgrundare till Sweden Social Web Camp som är en unconference om den sociala webben och internets framtid. En unconference är en konferens utan fastställd agenda där innehållet helt och hållet styrs av deltagarna.
Som tidigare VD för en webbyrå har Kristin Heinonen transformerat hur företag använder digitala lösningar till att förbättra kundrelationer, bli synligare och för att öka sin försäljning. Kristin har arbetat med flera av Sveriges största och mest välkända medieorganisationer men även med mindre företag för att förbättra deras digitala strategier. Hon menar att företag måste ha en digital affärsutveckling med tjänster som hjälper kunderna i vardagen och kapar steg från tanke till handling.
Kristin Heinonen är mycket uppskattad som både föreläsare och processledare och anpassar sig efter varje kunds behov och kunskaper inom området. Hon håller även i workshops själv eller tillsammans med sina kollegor för att bygga en konkret grund för er organisations digitala kommunikation.
Exempel på Kristins föreläsningar:
När kunden flyttade till internet
Vad vinner företag på att finnas i sociala medier och satsa på att utveckla tekniska tjänster? Vad är egentligen bra digital marknadsföring? En föreläsning som varvar fakta om internetanvändande och nya användarbeteenden med spännande exempel från varumärken som använder digitala kanaler på nya och innovativa sätt.
Digital affärsutveckling – när din bästa inkomstkälla är digital
Idag är alla företag i teknikbranschen. Hur ska man tänka för att inte bli omsprungen? En inspirationsföreläsning om den fantastiska digitala utvecklingen som erbjuder nya möjligheter för även traditionella företag att hitta nya intäktsströmmar.
Välkommen till den digitala framtiden
Framtiden är närmare än vad vi tror. Artificiell intelligens, robotar och virtuella assistenter som vi tidigare bara sett på film är redan verklighet och kommer att bli en del av vår vardag inom bara några få år. Hur ser vår framtid ut och hur kommer vi att påverkas?
Hänger du med? Bli en bättre trendspanare
Det är tuffare än någonsin att hänga med i digitaliseringen. Vad är en trend egentligen, hur beter sig digitala trender och hur samspelar de med andra globala makrotrender? I denna föreläsning får du konkreta råd på hur du och din organisation blir bättre på omvärldsbevakning, men också hur trender beter sig på oväntade sätt och vanliga misstag vi alla gör när vi försöker förutse framtiden.