Socialt entreprenörskap, kommunikation och mångfald
Leo Razzak berörde hela Sverige med sitt sommarprat 2013. Redan då räknades han som en av Sveriges främsta talare.
Leo Razzak är skådespelare, tv-producent, föreläsare med fokus på integrations- och motivationsfrågor, nyhetsreporter och social entreprenör.
Sedan sommarpratet 2013 har han gjort otaliga föreläsningar men också hunnit med att examinera sig som producent vid Stockholms dramatiska Institut och etablerat sig på den svenska filmscenen genom huvudrollen i TV4s tv-serie Torpederna. Han har även medverkat i Bonusfamiljen och Solsidan. Senast gjorde Leo sin regidebut med dokumentärfilmen Zlatan – för Sverige i tiden där han rör vid stora frågor som identitet, nationalitet och nyckeln till framgång.
I sommarpratet 2013 berättade Leo Razzak om uppväxten i olika Stockholmsförorter med en alkoholiserad mamma, en pappa som kämpade för att få ihop vardagen som torghandlare i Skärholmen och hur han som tonåring hamnade i kriminella kretsar. I dag beskriver han sin barndom som ”turbulent men trevlig” och talar om sin pappa som ”en stjärna som alltid har ställt upp”.
Leo är idag en väletablerad personlighet i branschen och som föreläsare har han talat på de flesta av de stora scenerna bl.a. HR-dagarna, Stora chefsdagen och Socionomdagarna. Han har även modererat många stora evenemang så som SVT:s valdebatt, Gyllene Hjulet, Prins Daniels Fellowship och Europas största finansevent Börshajen Academy.
Leo har en unik förmåga att kommunicera med sin publik, han är en talare som både engagerar och underhåller. Med sitt eget liv som utgångspunkt belyser han de bakomliggande svaren på frågorna som rör integration, mångfald och ungdomsproblematik.
Till vardags driver han även tillväxthubben Värmeverket och utifrån det så föreläser han om ämnen som entreprenörskap, innovation/kreativitet och ledarskap. Leo är grundare och delägare i flera bolag; däribland Diemonde, Hempur och Juma In-pak. Han är också ambassadör för Cancerfonden.
Pressbild |