Möt dina kunder med omtanke – och uppnå fantastiska resultat
Vanessa Leporati har arbetat inom handel i över 30 år och är expert på sälj och kundbemötande. Hon är föreläsaren och coachen som vill lära er hur man möter kunder med omtanke och medvetenhet.
Dagens kunder är ofta pålästa och har höga krav på bemötande, service och produktkunskap. Ett dåligt kundbemötande kan påverka hela verksamheten. Om en missnöjd kund beskriver sin upplevelse publikt kan det snabbt spridas och skada varumärket. Å andra sidan kan ett bra kundbemötande åstadkomma succé, lojalitet och ökad omsättning.
Med sin långa och gedigna brancherfarenhet har Vanessa Leporati djupa kunskaper och insikter om både kundens, säljarens och leverantörens behov. Hon har också utbildat sig inom PR, kommunikation, försäljning, marknadsföring, psykologi, affärskunskap, företagsekonomi och projektledning. Dessutom är hon licensierad Insights Discovery-konsult, en metod för självinsikt och personlig utveckling.
Föreläsningar med Vanessa
Vanessa Leporati håller föreläsningar om sälj, kundbemötande och samarbete. Föreläsningarna är anpassade för olika branscher, både inom näringslivet och offentlig sektor.
Handeln står idag inför stora utmaningar. Digitaliseringen har inneburit ett paradigmskifte som ändrat spelplanen på bara några få år. Dagens kunder är mer pålästa och mindre lojala mot varumärken. Dessutom har de höga förväntningar på service, engagemang, leverans och utbud. Vanessa vill lära er hur ni kan ge kunden ett bra bemötande och en minnesvärd upplevelse. Dessa är aspekter som är mer betydelsefulla än någonsin i dagens hårda, och globala, konkurrens.
Föreläsningen Sälj med omtanke och medvetenhet
- Fokus på sälj och kundbemötande.
- Metoder, verktyg och insikter för att få säljare och kundansvariga att känna trygghet, medvetenhet och stolthet i sin yrkesroll.
- Med kunden i fokus och med målet ökad försäljning.
- Föreläsningen anpassas efter varje företags unika nuläge och behov.
Föreläsningen Möt med omtanke och självinsikt
- Fokus på kommunikation, samarbete och bemötande.
- Utvecklar medarbetare, chefer och team till att bli bättre att mötas både internt och mot kunder, gäster eller brukare.
- Innehållet anpassas till din verksamhets behov och nuläge.
- Passar både företag, organisationer och offentlig sektor.
Båda föreläsningarna kan efterföljas av workshop och individuell coachning.
Moderator och coach
Förutom som föreläsare kan Vanessa Leporati bokas som moderator för företagsevenemang, galor och kundmöten. Hon genomför sina uppdrag på ett engagerande, energifyllt och humoristiskt sätt, och gör så att eventet blir tryggt, inspirerande och minnesvärt för alla medverkande.
Vanessa kan även coacha chefer, team och individer på att möta kunden och jobba tillsammans mot samma mål. Hon är certifierad i kommunikationsverktyget Insights Discovery, en pedagogik som ger insikt om varje individs styrkor och utmaningar. Vanessa har en stor förmåga att se individers, och gruppers, utvecklingspotential.
Mer om Vanessa
Vid millenieskiftet grundade Vanessa Leporati Lini Agenturer, en modeagentur med Skandinavien som marknad. Efter att hon framgångsrikt drivit agenturen i 15 år, tog hon tillsammans med ett team inom handelsorganisationen Trade Partners Sweden, initiativet till Stockholm Fashion District. Detta är en kreativ affärsmötesplats för modebranschen. Den representerar både internationella och svenska varumärken och är en plattform för agenter, distributörer, leverantörer och inköpare inom mode. Varje år arrangerar de Stockholm Fashion Week och många andra events.
Sedan några år tillbaka är Vanessa Leporati ordförande för både Stockholm Fashion District och för Trade Partners Sweden.
Vanessa tar alltid an sina uppdrag på ett engagerat och professionellt sätt. Hon är påläst och fullt införstådd med syfte, målsättning och behov.
Hon kan anlitas för uppdrag på svenska, engelska, danska och italienska.