Amer Mohammed

Förstå dina kunder på riktigt – Digitaliseringens och AI:s potential

Amer Mohammed var drivkraften bakom rederijätten Stena Lines storsatsning på AI och digitalisering av företaget. Senast har Amer varit affärsområdesdirektör för digital/Chief Digital Officer på Coop.

Alla organisationer som vill överleva måste hänga med i digitaliseringen och automatiseringen, vare sig man vill eller inte. Inga undantag. Punkt.

En föreläsning med Amer Mohammed tar avstamp i vad AI och digitaliseringen innebär för företags framtid, stora som små. Han är passionerad och underhållande på scen och han lyckas göra den tekniska biten överskådlig och greppbar för åhörarna. När han talade på Webbdagarna så genererade det 3 gånger fler tweets än resterande talare. En sann eldsjäl och entreprenör som varje företag eller organisation med intresse för utveckling och digitalisering bör ta del av!

Amer är i grunden programmerare och start-up entreprenör. Han har flera lyckade, men även mindre lyckade, företagsprojekt bakom sig. Det som skiljer honom från många andra är att han aldrig gett upp. Han har gått sin egen väg med attityden att han ska lyckas, och det i sin tur ledde till att Stena Lines koncernchef Dan Olsson fick upp ögonen för honom.

I en omtalad föreläsning inför Stena Lines personal, inklusive ägaren Dan Olsson, gick Amer Mohammed upp på scen och övertygade om att det nya AI-projektet vid namn ”Pluto” skulle innebära företagets framtid. Efter en stunds tystnad och osäkerhet bland åhörarna ställde sig Dan Olsson upp och applåderade – och Amer Mohammed fick därefter stå för grundandet av Digital Innovation-avdelningen hos Stena Line.

Boka en föreläsning med Amer Mohammed och ge dina åhörare insikter kring digitaliseringens och AI:s verkliga potential, samt hur framtiden ser ut för företag och organisationer.

Fyll i dina uppgifter nedan så kontaktar vi dig. Du kan även ringa 08-77 22 577 eller maila info@speakersandfriends.se.