Skapa och ta makten över er egen kommunikation
Isabelle McAllister föreläser om ämnen som har med hennes jobb eller entreprenörskap att göra. Hennes föredrag är inspirerande och fulla med tips samtidigt som humor aldrig är långt borta. Med Isabelle blir uppdragen genomtänkta och inspirerande utan pekpinnar eller strikta regler.
Att världen är mer informationsrik än någonsin vet vi. Vi bombarderas med länkar, emails, youtube-klipp varje dag och vi tar idag in mer information på 7 månader än vad man för 100 år sedan gjorde under en hel livstid. Det är en svindlande siffra. Men vad gör vi med all information? Hur sållar vi i den? Hur machetar du ditt varumärke genom informationsdjungeln så att just din röst hörs?
I Isabelles trendföreläsning får du en inblick i den nya kommunikationsvärlden där ”vanliga” människor är producenter, så kallade Makers: bloggare, Youtubers, instagrammare, webbutiksägare. Människor som skapar själva och genom relationer till sina kunder och följare skapar nya affärsmöjligheter. Extra intressant med den sk makerstrenden är att många makers är kvinnor. Kvinnor som är trötta på att lyssna på styrelsegubbar eller reklamare som berättar hur de ska se ut och vad de ska tycka om och i stället går sin egen väg och skapar själva!
Under föreläsningen ger Isabelle McAllister konkreta tips på hur företag kan nå till sina likasinnade för att skapa tillsammans. Hur fyller man sitt Instagramkonto med relevant information? Hur hittar man Makers att samarbeta med och hur hittar de er? Det gäller att skapa ett mer nischat innehåll på flera olika plattformar samtidigt istället för att tänka stort och brett. Isabelle varvar tipsen med spaningar och trender som hon ser runt om i världen samt galna spekulationer om hur framtiden kan bli: printa ut en Ikea möbel eller kanske reklambiff till kaffet? Egentligen kan vi göra mycket som vi redan har gjort bara att vi måste tänka om – hur vi når ut med våra idéer & på vilket sätt vi kommunicerar.
Isabelle McAllister föreläser även om kreativitet och inredning och håller även i workshops där hon mer konkret går in på hur ni som organisation kan ta vara på den kreativitet som finns eller stärka er digitala kommunikation.