Storytelling – Så skapar du kommunikation som ger resultat!
Martin Sandin har arbetat som innehållsproducent, regissör och manusförfattare i över tio år. Hans expertis är att berätta historier som får mottagaren att känna och uppleva. Helst glädje och kärlek men ibland också sorg och ilska. ”Bra kommunikation löser problem och skapar nyfikenhet. Bra kommunikation får dig att känna, oavsett vad det är du känner. Är den känslan stark vill du dela med dig. Vilket ju är det absoluta grundfundamentet för att något ska bli viralt.”
En specifik arbetsplats? Vad ger dig den där känslan som gör att du stannar upp och tänker efter, om än bara för en kort sekund? Vi matas med tusentals budskap varje dag. De finns där överallt hela tiden. Alla kräver vår uppmärksamhet. Kräver vår tid. Hoppas att vi ska bli intresserade. Att vi ska bli en de av deras värld.
Det är i det här virrvarret du ska sticka ut med ditt budskap. Det du vill berätta för kunder och kollegor. Det som ska skapa intryck, avtryck och värde för ditt företag och varumärke och i slutändan för den som läser, tittar eller lyssnar på det.
Om Martin Sandin
Martin Sandin är en mycket uppskattad trendspanare och föreläsare som på ett tydligt, pedagogiskt och inspirerande sätt förmedlar verktyg och struktur som kommer att förändra ditt sätt att kommunicera. Han gör det med hjälp av aktuella exempel, video, workshops och diskussioner.
Moderator
Mellan 2008-2012 var Martin Sandin redaktör och reporter på TV4 Nyhetsmorgon, TV4 Nyheterna och TV4 Sporten. Han har även jobbat som redaktör och reporter på SVT och Expressen.
Martin har även utbildat sig till Tv-Producent på Dramatiska Institutet (2006-2008) och jobbat på produktionsbolag som Meter TV, Stockholm-Köpenhamn, Nexico och Nordiska Film & Tv.
*Håller återkommande heldagskurser i storytelling för Resumé Akademi
*Skapar innehåll på daglig basis för några av Sveriges största varumärken
*Prisbelönt reklam och dokumentärfilmare.
*Producerat galor som Guldägget och Rockbjörnen
*Utbildad journalist och Tv-producent med förflutet på b.la. TV4, SVT & Expressen samt ett fler tal produktionsbolag.
Då passar Martins föreläsningar och workshops som allra bäst
- Skapa kommunikation som ger ännu mer och bättre resultat
- Skapa innehåll som berör och sätter avtryck
- Bryta ny mark och skapa kommunikation som leder till förändring
- Att din grupp ska utnyttja sin fulla potential och dra åt samma håll i det kreativa arbetet
- Att nya potentiella kollegor ska få upp ögonen för din arbetsplats
- Konkreta verktyg och struktur för framgångsrik storytelling
- Utmana dig själv att ta nästa steg och på riktigt använda dig själv som konkurrensfördel
- Få insikter i kommunikation mellan avsändare och mottagare på olika plattformar