Ge omgivningen en positiv chock
”Föreläsarnas Zlatan”, så beskrev en svensk journalist PG Wettsjö. Han är en av Sveriges mest anlitade föreläsare inom kommunikation, arbetsglädje, samarbete, entreprenörskap och försäljning. 3000 föreläsningar under drygt 20 år för nästan en halv miljon åhörare bevisar att PG är en mycket populär och efterfrågad föreläsare. Men PG är inte bara föreläsare, han är även utbildare, författare och entreprenör (Gasellprisvinnare). Som utbildare har PG med framgång genomfört en mängd längre utbildningsprocesser för ett flertal större företag.
”PG har en alldeles unik kommunikation av kunskap, värme, galenskap och total avsaknad av takt och reson för att i nästa ögonblick landa i de mest hudlösa förklaring till varför vi har det som vi har det”. Så beskrev Maria Lundqvist, (skådespelare, konferencier och kommunikatör) PG Wettsjö i Uppsala nya tidning: Önskar du fånga hela publiken och samtidigt fascineras, beröras, motiveras och roas på en och samma gång? Då är PG rätt föreläsare för er!
Vill du höja motivationsnivån? Vill du skapa en god stämning i teamet? Önskar du få en djupare förståelse för andra och bli bättre på att kommunicera? Vill du få nöjdare kunder? Vill du sälja mer till fler? PG är en föreläsare som passar lika bra på en fullsatt Globen som för en mindre ledningsgrupp. Med entusiasm, humor lyckas PG fängsla sina åhörare med sin unika retoriska förmåga. Vi törs lova många skratt men framför allt många tänkvärda reflektioner att ta med dig hem. PG Wettsjö har lockat flera 10 000-tals åhörare till åtskilliga öppna inspirationsdagar runt om i vårt land.
PGs ämnesområden: Kommunikation, bemötande, arbetsglädje, entreprenörskap, försäljning, motivation, presentationsteknik och kundservice. Exempel på rubriker på föreläsningar: Bli en relationsmagnet, Arbetslycka, Vinnande kommunikation, Ge omgivningen en positiv chock, Med- eller motarbetare, Ge kunden en positiv chock, Imponera på kunden, Skapa er egen högkonjunktur, Sälj mer till fler.
PG har skrivit fyra böcker, bland annat Sveriges mest sålda kundservicebok ”Ge kunden en positiv chock” samt uppföljaren ”Ge omgivningen en positiv chock”. Han har även skrivit kommunikations-boken ”När surpuppan log” med John Steinberg samt presentationsteknikboken ”Trollbind dina åhörare” med Helena Bolsöy.